Cayma Hakkı Nedir?
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde, tüketiciler için Mesafeli Sözleşme’den cayma hakkı tanımlanmıştır. Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde hazırlanan Mesafeli Satış Sözleşmesi, internet sitesi üzerinden yapılan satışlarda satıcı ve tüketici arasında imzalanır. Mesafeli Sözleşme’nin amacı, tüketicinin alışveriş esnasında ya da sonrasında yaşayabileceği olumsuz durumların önüne geçmektir. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine göre tüketici teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 15. Maddesinde cayma hakkının geçerli olmadığı durumlar da tanımlanmıştır. Yönetmeliğin 15. Maddesinde cayma hakkı için istisnai durumlar belirtilmiştir: Bu doğrultuda gıda, çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünlerin teslimine ilişkin sözleşmelerde tek kullanımlık ürünlerin tesliminde cayma hakkı kullanılamaz. Siparişiniz ile ilgili her tür geri bildiriminizi web depo elektromarket danışma hattına +90 (0850) 441 63 82 iletebilir ve destek alabilirsiniz. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği için tıklayınız.